fbpx
Szukaj

+48 606301358

Witamy na stronce poświęconej organizowanym wyprawom zdrowotnym i głodówkowym Ekovitaren

Pozdrawiamy ze słonecznej Gambii

Wrtitten by Roman Klimczyk
Category: aktualnosci2
on 05 luty 2024
Odsłony: 1650
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Nasza lutowa grupa wystartowała z Polski o 13:45 i po niecałych 8 godzinach lotu wylądowaliśmy w Gambii. Oczywiście powitała nas temperatura na poziomie 34 stopni, ale byliśmy już do tego przygotowani. Po zmaganiach formalnoprawnych na lotnisku dotarliśmy do naszego ośrodka, gdzie jest nasza baza noclegowa i żywieniowa. Organizatorzy tej wyprawy przywitali nas uzgodnionym lekkim posiłkiem z owoców oraz lokalnymi sokami , w tym też fantastycznym napojem "wonjo" oraz z baobabu.
Poranek zaczął się od wyprawy na plażę, na której byliśmy przez kilka godzin. Było to absolutne maksimum aby nie przekroczyć dawek słońca które tu nie ma żadnych ograniczeń. Kąpiel w morzu i powrót do naszej bazy nie zakończył dnia. Był to dzień adaptacji klimatycznej, zaznajamianiem się z okolicą i asymilacja do warunków klimatycznych. Po fantastycznej obiadokolacji i dyskusjach na różne tematy udało nam się przed północą udać się na zasłużony spoczynek.
Niedziela spędzona była bardzo aktywnie. Odwiedziliśmy trzy lokalne atrakcje, w tym pokaz karmienia sępów, park narodowy z zamieszkującymi je małpkami - zielonymi i czerwonymi. Bliski kontakt z tymi ostatnimi sprawił dużo frajdy, szczególnie że zainteresowane były poczęstunkiem, w postaci orzeszków ziemnych i bananów.
Odwiedziliśmy lokalny targ z różnymi wyrobami lokalnej twórczości artystyczno-regionalnej, i zjedliśmy obiad w poleconej nam lokalnej restauracji.
Jako ostatnia tego dnia atrakcja była wizyta w Kasai Beach - czyli lokalnej - jednej z głównych plaż Senegambii. Tradycyjnie było tam spotkanie tysięcy lokalnych mieszkańców, którzy spędzali tak niedzielę. Był to fantastyczny dzień, pełen wrażeń i ciekawych doświadczeń. Po powrocie do bazy po wieczornej i bardzo opóźnionej obiadokolacji, jeszcze wiele czasu spędziliśmy na dyskusjach i wymianie wrażeń. Bardzo wiele wnieśli nam Polscy właściciele jednego z obiektów na terenie ośrodka, którzy mają wykupiony jeden z domków i okresowo przebywają tu w regularnych okresach. Szczególnie w okresach zimy. Ich niesamowite opowieści kontynuowaliśmy następnego dnia, zaraz po śniadaniu, a wzbudziły one niesamowite wrażenia. Efektem tego były wspólne plany zwiedzania różnych ciekawych miejsc.

CDN.

Zapraszamy na naszą grupę na Telegramie. Ograniczamy działania na Facebooku, ze względu na politykę tej firmy co do cenzurowania wiadomości i wymagań co do uprawnień w zakresie  prywatności, których nie zamierzamy udzielać.